21/06/2023

Lionsclub Raalte nodigt leerlingen van groepen 7 en/of 8 van basisscholen in de gemeente Raalte uit om mee te doen aan de internationale peace-posteractie. Doelstelling van deze wedstrijd is om de kinderen bezig te laten zijn met thema’s als vrede en verdraagzaamheid, en om ze laten bijdragen aan een vreedzame samenleving.

“De wedstrijd laat de leerlingen hun creatieve talenten ontdekken en nadenken over vrede en verdraagzaamheid. Ze kunnen hun verbeelding de vrije loop laten en ideeën tot leven brengen op paper. Bedoeling is dat ze een prachtige poster tekenen of schilderen die het belang van vrede en harmonie tussen mensen weerspiegelt”, vertelt coördinator Marc Mewe van Lionsclub Raalte.

Wereldwijd

Groepen die meedoen maken niet alleen kans op geweldige prijzen, maar krijgen ook de kans om hun boodschap van vrede aan de hele wereld te laten zien. De ingezonden poster kan namelijk meedingen naar internationale erkenning.

Deelnemen kan door voor 28 juni een e-mail te sturen naar raalte@lions.nl Mewe: “Samen met de kinderen kunnen we een positieve verandering teweegbrengen. Het wordt tijd dat we samen optrekken en meer vrede en begrip in de wereld creëren. Met deze internationale vredesposteractie willen we die vreedzamere wereld dichterbij brengen.”